Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις, που μια φωνή, με τη χροιά που την καλύπτει, με το πάθος που την περικλείει και την ένταση που τη διαπερνά,

μπορεί να πέσει σαν γυαλιστερό, κοφτερό μαχαίρι στα μέσα σου, να τα κόψει, να τα ματώσει, να τα πονέσει και γλυκά να αναστήσει συναισθήματα, σκέψεις, διαθέσεις.
Το απόλυτο – χωρίς να είμαστε απόλυτοι - που μπορεί να νιώσει άνθρωπος ακούγοντας τη Φωτεινή Βελεσιώτου να τραγουδάει, μετά από ένα σόλο με τύμπανα που σιγούν, για να κελαηδήσει ένα μπουζούκι και να φτερουγίσει ένα ακορντεόν. Εύχεσαι να σου ξανατύχει να ζήσεις τέτοια μουσική γιορτή, με εκείνη να ανάβει τα φώτα στην ψυχή σου!

  

Έρχεστε στην Καρδίτσα αρκετά συχνά και τραγουδάτε. Τί αισθάνεστε όταν τραγουδάτε στην πόλη σας;

Μέχρι τα 18 έζησα στην Καρδίτσα, έπαιζα μπάσκετ και ήμουνα στη χορωδία «Αρίων». Δεν με ξέρανε και πολλοί, γιατί δεν τραγουδούσα δημοσίως. Τώρα, αυτό που μου έλαχε τα τελευταία χρόνια με το τραγούδι μου δίνει ζωή! Κάθε φορά που τραγουδάω στην Καρδίτσα, έχω ένα λόγο παραπάνω να χαίρομαι!

 

Είστε εκπαιδευτικός, συνταξιούχος δασκάλα. Παλιοί μαθητές σας, έρχονται να σας δουν; Τι σας λένε;

Είναι καλά φιλαράκια μου! Έρχονται, αγκαλιαζόμαστε, τραγουδάμε, μιλάμε, πάντα σε θερμό κλίμα. Παντρεμένοι τώρα πια, με παιδιά. Τα 24 χρόνια της εκπαιδευτικής μου καριέρας, είναι πολύτιμα για μένα και πάντα τα θυμάμαι με μεγάλη αγάπη. Τα βρίσκω μπροστά μου.

 

Πού βρίσκεστε αυτή την εποχή;

Είμαι σε μια θεατρική παράσταση, στο Γυάλινο Μουσικό θέατρο στην Αθήνα, με τίτλο ΓΥΝΑΙΚΕΣ, παίζουμε κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Τα κείμενα έχει γράψει η Αναστασία Μουτσάτσου και το δραματοποιημένο κομμάτι ερμηνεύει η Μυρτώ Αλικάκη. Τη σκηνοθεσία έχει κάνει η Ελένη Γκασούκα, η οποία μας έβαλε σε ένα δρόμο και εξαιτίας της βγαίνει αυτό το αποτέλεσμα που βγαίνει. Τραγουδάμε, αλλά κάνουμε και πρόζα. Η παράσταση πάει πάρα πολύ καλά. Είναι καρδιάς πράγμα!

 

Άρα αυτό που κάνετε τώρα, δεν είναι ένας συνηθισμένος δρόμος για σας…

Πριν έξι χρόνια, είχα μπει σε μια ερασιτεχνική παράσταση κι έλεγα τρία τραγούδια επί σκηνής, χωρίς να κάνω τίποτα… απλώς στεκόμουνα. Σήμερα, συμμετέχω σε όλο το πρόγραμμα. Το αποτέλεσμα από αυτό που κάνουμε στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, είναι μάλλον καλό, αν κρίνουμε από την προσέλευση του κόσμου και λέω μάλλον, γιατί προσωπικά δεν έχω δει την παράσταση. Είμαστε τρεις γυναίκες, σε ένα πρόσωπο και δεν βλεπόμαστε μεταξύ μας. Μόνο ακούμε η μία την άλλη.  Άρα, σχετικό είναι κι αυτό. Έχουν συνάφεια οι τέχνες του θεάματος.

 

Μέχρι πότε θα είσαστε στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο;

Μέχρι όσο πάρει! Πάει τόσο καλά που μάλλον θα μας βρουν οι Απόκριες εκεί! Έχουμε δέσει γερά με τη Μυρτώ και την Αναστασία, γουστάρουμε, έχουμε γίνει φίλες, φίλες καρδιάς. Υπάρχει σεβασμός, εκτίμηση και αυτό το εισπράττει ο κόσμος. Επίσης ο κόσμος εισπράττει και την έλλειψη ανταγωνισμού και χαίρεται πάρα πολύ, αυτό το αυθεντικό, αληθινό και όμορφο που υπάρχει μεταξύ μας. Το να τραγουδάμε τρεις άνθρωποι, να μην κοιταζόμαστε και να νιώθουμε το ρίγος η καθεμιά μας με το δικό της τρόπο κλαίγοντας, την ώρα που η συνάδελφος τραγουδάει ή κάνει πρόζα, είναι ζητούμενο που εμείς το έχουμε! Ζω ένα μεγαλείο, τα τελευταία χρόνια. Μου προέκυψαν πράγματα που δεν μπορούσα να φανταστώ στα ομορφότερα και μεγαλύτερα όνειρά μου!

 

Υπάρχει περίπτωση να σας δούμε στο σανίδι;

Μα στο …σανίδι είμαι, στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο. Τραγουδίστρια  είμαι, με τη διαφορά πως ως ηθοποιός υποδύομαι τον εαυτό μου και τραγουδάω. Δεν κάνω κάτι πέρα από τα συνηθισμένα. Είμαι εγώ και με εκφράζω!

 

Έχει μέλλον το καλό λαϊκό τραγούδι;

Η Ελλάδα είναι χώρα που γεννάει μουσικές! Επίσης, οι επιρροές που δέχεται από γειτονικές χώρες, δίνουν πολλές διαστάσεις στις δικές μας μουσικές. Ήρθε για παράδειγμα ο Haig Yazdjian από την Αρμενία, έφερε τα δικά του ακούσματα και τα προσάρμοσε στην ελληνική πραγματικότητα. Αυτό το «πάντρεμα» Ελλήνων και ξένων μουσικών, είναι πάρα πολύ ωραίο. Είμαι ανοιχτή σε όλα αυτά. Βλέπω σολίστες με παραδοσιακά όργανα να πλευρίζουν και να κλείνουν το μάτι με καλή προοπτική, σε Έλληνες λαϊκούς μουσικούς και αυτό με ενθουσιάζει.

 

Τί πρέπει να έχει ένα τραγούδι για να σας αρέσει;

Πρέπει να έχει δυνατό στίχο, να έχει να μου πει κάτι. Αν ένα τραγούδι δεν μου αρέσει, πώς να πείσω τον άλλον να του αρέσει; Πρέπει να το υποστηρίξω εγώ πρώτα και για να συμβεί αυτό, πρωταρχικό ρόλο παίζει ο στίχος.

 

Τα τελευταία αρκετά χρόνια, είναι πολλές οι διασκευές που κάνουν νέοι κυρίως, αλλά και παλιότεροι καλλιτέχνες. Πώς βλέπετε αυτές τις προσπάθειες;

Δεν μου αρέσουν οι διασκευές “κακού τύπου” και με τον όρο αυτό, εννοώ το εξής: Παίρνουν ένα τραγούδι και το μόνο που κάνουν, είναι να βάλουν «μπιτ»! Αυτό το «μπαμ – μπουμ» αγριεύει το τραγούδι, το κάνει μονότονο και σε καμιά περίπτωση δεν το κάνει μοντέρνο, ενώ στην αρχική του μορφή γλύκαινε την ψυχή, δημιουργούσε υπέροχα συναισθήματα. Γι’ αυτό λέω πως όλα πρέπει να γίνονται με σεβασμό κι αγάπη!  Έχουμε το ρυθμό μέσα μας ως λαός, δεν χρειάζεται να κατακρεουργούμε τα τραγούδια μας! Δεν υπάρχει λόγος. Νομίζω πως οι διασκευές, που ως επί το πλείστον είναι “κακού τύπου», είναι αποτέλεσμα της μη έμπνευσης των τραγουδοποιών που βαριούνται να γράψουν δικά τους τραγούδια.

 

Εσείς τελικά τι τραγουδίστρια είστε; Έντεχνη, ρεμπέτισσα, λαϊκή;

Έγινα γνωστή από καινούργια τραγούδια και δεν μπορώ να πω πως ανήκω εδώ ή εκεί. Τριάντα χρόνια τραγουδάω ρεμπέτικα, αλλά δεν έγινα γνωστή από αυτά. Και μια και μιλάμε για ρεμπέτικα να πω πως ρεμπέτικα τραγούδια δεν ξαναγράφονται! Το να επανεκτελούμε τέτοιου είδους τραγούδια, είναι ωραίο, πρέπει όμως να γίνεται με σωστό τρόπο,με σεβασμό και σωστή προσέγγιση και βέβαια να μπορεί εκείνος που το κάνει να τα υπερασπιστεί, να τα στηρίξει.

 

Τί έχετε να πείτε σε όσους σας παρομοιάζουν φωνητικά με τη Σωτηρία Μπέλλου;

Έχω δυο φωνές, την έξω και την εσωτερική. Τραγουδάμε στον ίδιο τόνο με τη Σωτηρία Μπέλλου και απλώς νομίζουν πως οι φωνές μας μοιάζουν. Αν παρακολουθήσουν όμως, πως τραγουδάω άλλα τραγούδια, τότε καταλαβαίνουν πως δεν έχουν καμία σχέση οι φωνές μας.

Δεν μοιάζουμε εγώ και η Μπέλλου φωνητικά, διότι εκείνη είναι μοναδική περίπτωση στην Ελλάδα που δεν μπορείς να τη μπερδέψεις με καμία! Όλους κι όλες μπορείς να τους μπερδέψεις, τη Μπέλλου όχι!

Από τα 16 μου, αυτή είναι η φωνή μου. Ο Στέφανος Ευθυμιάδης, ο μαέστρος της χορωδίας, κατευθείαν τότε με είχε βάλει στις κοντράλτο, που ειναι η πιο μπάσα γυναικεία φωνή και μου είχε πει να μαθητεύσω δίπλα στην Ρούλη Ζαφειροπούλου. Εκείνη μου έμαθε να τραγουδάω.  Τότε, κοντά στο 1975, μαθήτριες γυμνασίου, πηγαίναμε στη χορωδία «Αρίων» και τραγουδούσαμε με ενήλικες και καταξιωμένους χορωδούς. Και το ευτράπελο: Με τη χορωδία τότε, πήγαμε σε 9 χώρες της Ευρώπης. Κανένας μας δεν ήξερε μουσική, με εξαίρεση κάποιους άντρες που γνώριζαν βυζαντινή μουσική. Παντού, όλοι οι χορωδοί των ξένων χορωδιών είχαν χαρτιά και διάβαζαν τις παρτιτούρες κι εμείς κρατούσαμε τάχα μου χαρτιά, αλλά διαβάζαμε τα λόγια, για να λέμε πως γνωρίζουμε μουσική! 

 

Τελικά… γνωρίζετε μουσική;

Δεν ξέρω μουσική. Μόνο κάποιες συγχορδίες γρατζουνάω με την κιθάρα και συνοδεύω λίγο τη φωνή μου. Εκείνα τα χρόνια στην Καρδίτσα μπορούσαμε να μάθουμε ελάχιστα πράγματα. Ήθελα να μάθω ακορντεόν. Ο πατέρας μου, με έστελνε στον μπάρμπα Χρήστο, αλλά δεν μου αγόρασε ποτέ. Οι νεότεροι δεν θα ξέρουν, πως ήταν ένας τυφλός γέροντας μουσικός και ζούσε στον βλαχομαχαλά, στην ίδια περιοχή με τη γιαγιά μου, τη μάνα της μάνας μου. Έλεγε λοιπόν ο μπάρμπα Χρήστος στον πατέρα μου «κυρ Δημητράκη, να της πάρεις ένα ακορντεόν, είναι καλή…», αλλά πού λεφτά για ακορντεόν…  Έμεινε το όνειρο εκεί!

 

Αναφέρω τρία μουσικά όργανα, τοποθετήστε τα με τη σειρά… α) τύμπανο β) μπουζούκι γ) κλαρίνο.

Μπουζούκι, κλαρίνο και μετά τύμπανο. Έτσι χτυπάνε μέσα μου.

 

Το ποιο ταιριαστό ντουέτο που έχει περάσει ποτέ, για τα ελληνικά δεδομένα;

Γρηγόρης Μπιθικώτσης – Βούλα Γκίκα, ότι καλύτερο έχει περάσει! Η Γκίκα πάντα έκανε δεύτερη φωνή και γι’ αυτό δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστή. Ήταν πάντα πίσω. Για μένα όμως, η δεύτερη φωνή είναι η πιο σημαντική, γιατί δίνει όγκο στο άκουσμα.

 

Δισκογραφικά σε ποια φάση είστε;

Μάλλον θα μου γράψει τραγούδια ο Haig Yazdjian και ο μπουζουξής μου, ο Γιώργος Καραμφίλλης. Δεν ξέρουμε πότε θα ολοκληρωθεί η δουλειά και πότε θα κυκλοφορήσει. Για την ώρα είμαστε στη δημιουργία και στη συλλογή των τραγουδιών. Γενικά, βαριέμαι το στούντιο. Δεν είναι δύσκολο, αλλά με κουράζει γιατί είναι απρόσωπο. Είσαι σε ένα τζαμένιο κλουβί και τραγουδάς. Οπότε, όταν πάω να γράψω τραγούδια, παίρνω και φίλους μαζί μου και το κάνουμε λαϊκό κέντρο… Τραγουδάω εγώ μέσα κι εκείνοι απ’ έξω!

 

Με ποιους θα θέλατε να συνεργαστείτε και δεν έχει γίνει ακόμα;

Διακαής πόθος μου είναι να συνεργαστώ με πολλούς, επώνυμους και μη. Δεν ξέρω βέβαια αν θα προλάβω, αλλά να αναφέρω ενδεικτικά τον Σωκράτη Μάλαμα, ο οποίος είναι ένας καλλιτέχνης που λατρεύω και του το έχω πει κιόλας. Εκτιμώ, πως πάρα πολλοί άνθρωποι είναι πολύτιμοι στην Ελλάδα, είτε ποιητές – στιχουργοί, είτε μουσικοί – συνθέτες. Επίσης θεωρώ ότι στη χώρα μας έχουμε υπέροχες αντρικές και γυναικείες φωνές. 

Πόσοι άνθρωποι φωτισμένοι, έχουν γράψει μαγικά τραγούδια σε αυτόν τον τόπο! Οι της γενιάς μου, Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Λεοντής, Μούτσης... Όλοι μια ιστορία! Βάζεις το χέρι σου σε ένα τσουβάλι και ότι βγάλεις είναι λίρα 100!

 

Σήμερα, τα τραγούδια αντιπροσωπεύουν την κατάσταση της χώρας, όπως πιο παλιά οι τελευταίοι συνθέτες που αναφέρατε;

Σήμερα δεν έχουμε στιχουργούς να εκφέρουν λόγο πολιτικό, επίκαιρο. Ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στα πιο δύσκολά της, δεν έχουν διαφανεί στίχοι να εκφράσουν τον πόνο, τη μιζέρια, τον καημό, την ξενιτειά…

 

Η Ελλάδα είναι γεμάτη με ταλαντούχα παιδιά. Δρόμοι ανοιχτοί δεν υπάρχουν μπροστά τους…

Θεωρώ γενικά, πως έχουμε κάτσει σε έναν καναπέ και περιμένουμε να μας σώσει κάποιος. Εκεί είναι το πρόβλημα. Δεν ανοίγουν έτσι οι δρόμοι, με την απραξία. Βάζω και τον εαυτό μου μέσα, γιατί από την πλευρά μου, μπορώ να κάνω κάποια πράγματα, όχι όσα θέλω. Γίνεται μια πορεία και βγαίνουν 5-10 άνθρωποι. Εκείνο που έγινε στο Σύνταγμα, τελικά ξεφούσκωσε, για πολλούς λόγους. Τώρα πια, ποιος κατεβαίνει στους δρόμους; Κανένας!

Τα νέα παιδιά που είναι μορφωμένα, ταλαντούχα κι έχουν μόρφωση, στη χώρα αυτή δεν έχουν αντικείμενο και φεύγουν στο εξωτερικό. Παίρνω παράδειγμα από τα παιδιά μου. Η κόρη μου έχει τελειώσει νηπιαγωγός. Πού θα βρει δουλειά και ακόμα χειρότερο, πού είναι τα νήπια στην Ελλάδα πια, που η υπογεννητικότητα έχει χτυπήσει κόκκινο; Επίσης βλέπω τα ίδια και στους φίλους των παιδιών μου και στα ανίψια μου. Έχω τέσσερα ανίψια, τα τρία έχουν φύγει στο εξωτερικό. Και τα τρία τελείωσαν το Πολυτεχνείο. Μορφώνονται τα παιδιά εδώ, κάνουν μεταπτυχιακά, παίρνουν διδακτορικά και μετά κάθονται και κοιτάζουν τους τοίχους! Τα ταϊζουν οι γονείς τους…

 

Και μια που αναφερθήκαμε στην πολιτική, πώς κρίνετε την πορεία της κυβέρνησης;

Για τα ιδεολογικά μου πιστεύω δεν κρύφτηκα ποτέ. Ήμουνα πάντα έντονα πολιτικοποιημένο άτομο, κι ενημερωμένο. Εκφράζω τη διαφωνία μου και δημοσίως όταν επιβάλλεται. Ήμουνα από εκείνους που στήριξαν αυτή την κυβέρνηση, αλλά… δυστυχώς διαψεύστηκα όπως πολλοί άλλοι!

 

Πώς περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας;

Διαβάζω, μαγειρεύω, ακούω μουσική και πηγαίνω να δω συναδέλφους που μου αρέσουν, όσους προλαβαίνω τουλάχιστον. Τούτη την εποχή, εκείνο που μου αρέσει πολύ να κάνω, είναι να ακούω τον Haig Yazdjian… Τηλεόραση δεν βλέπω, δεν έχω στο σπίτι, αλλά θα αγοράσω, για να βλέπω τη Μυρτώ Αλικάκη στο Ταμάμ!

 

Μια ευχή για τον καινούριο χρόνο;

Εύχομαι σε όλους να έχουν την υγεία τους και και να έχουν κοντά τους ανθρώπους που να τους νοιάζονται πραγματικά!

KarditsaVoice

KarditsaVoice, η φωνή της πόλης μας και όχι μόνο, σε ένα website που σας κρατά ενήμερους για όλα τα τοπικά, εγχώρια και διεθνή νέα παρέχοντας έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση. Η ομάδα μας, αποτελούμενη από εξαίρετους επαγγελματίες, εργάζεται όλο το εικοσιτετράωρο στοχεύοντας στην τελειότητα.

Εάν η συγγραφή είναι το ταλέντο σου επικοινώνησε μαζί μας και ποιος ξέρει...ίσως γίνεις ένας απο εμάς!

Επικοινωνία

Τα Γραφεία Μας

Γραφείο Ενημέρωσης
Τρικάλων 117, Καρδίτσα, Ελλάδα
2441020084
info@karditsavoice.gr
Διαφημιστικό Τμήμα
Τρικάλων 117, Καρδίτσα, Ελλάδα
2441020084
adv@karditsavoice.gr

Νέα της Καρδίτσας

20
Σεπ2017

«Άλλαξε» τον οδικό χ...

Ικανοποίηση στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής αλλά και στους εποχούμενους που πλέον κινούνται μ...

20
Σεπ2017

Οινοποίηση από Δηλού...

Σε εφαρμογή των άρθρων 8 & 9 του Καν(ΕΚ) 436/2009, όπως ισχύει κάθε φορά, η Διεύθυνση Αγροτικής...

20
Σεπ2017

Το αίμα σώζει ζωές.....

Η Καρδίτσα υποδέχθηκε τη “Φλόγα της Αγάπης” της 15ης Πανελλήνιας Λαμπαδηδρομίας της Πανελλήνιας Ομοσ...

20
Σεπ2017

Αυτοκίνητο "τού...

Στο χώρο της Σχολής Αστυφυλάκων κατέληξε ένα αυτοκίνητο με οδηγό μία νεαρή γυναίκα, πριν λίγη ώρα......

Διαγωνισμοί με Δώρα

Άφησέ μας το όνομα και το e-mail σου και λάβε μέρος αυτόματα σε όλους τους διαγωνισμούς του KarditsaVoice